יום שבת, 16 ביוני 2018

הטכנולוגיה ואני

אני חווה את הפער בין האופן בו אני חושבת על עצמי בהקשר הטכנולוגי לבין המציאות.
אני חושבת שהאוריינות הטכנולוגית שלי היא בסדר בגדול. אני מבינה שדברים משתנים ויש לי יכולת להסתגל לשינוים ואני מתפקדת במדיומים טכנולוגיים שונים.
אבל וזה אבל גדול:
ככל שיש יותר פונקציות אני פחות משתלטת על הטכנולוגיה. פעם היינו צופים בסרטים בדיוידי וזה היה משהו שכל פעוט יכול היה לעשות. לתקוע דיסק  בדיוידי. וזהו נגמר. אח"כ עברנו לדיסק און קי והסדרות שהורדנו (טוב, טוליו הוריד) היו שם וגם , די פשוט. והיום הטלויזיה והאקסבוקס דורשים התנהלות של שעה עד שמבינים איך בדיוק.
גם מכונת הכביסה זה אותו סיפור. עובדת על תכנית אחת אצלי כי אין לי אנרגיות ללמוד ואני לא רוצה לטעות.
ועכשיו הבלוג הזה עם כל האפשרויות שלו שאין לי זמן לשבת וללמוד אותן  לכן הוא כל כך בסיסי ולכן הוא אולי לא ממריא לגבהים שהוא אמור להמריא אליהם (האמנם?) כי לכתוב פוסטים יש לי זמן אבל להבין טכנולוגיה-פחות. וכשאני כבר מנסה אני עושה את זה מהר ובלי להבין ואז תגובות נמחקות לי ואני לא מצליחה להשתלט ובא לי לפתוח בלוג חדש ואני בכל כוחי עוצרת בעדי מלעשות את זה.
אני רוצה פשטות, אני רוצה מספר מינימלי של פעולות כדי לבצע דברים. גם אם זה לא יהיה באיכות הצפויה והמומלצת. והפשטות הזאת מתרחקת ממני.
כנראה שבתוך תוכי מסתתרת טכנופובית ואולי לכן אני כל כך יודעת לעבוד עם טכנופובים וללמד אותם בקצב צב את הטכנולוגיה.
ועכשיו אני גם צריכה כזה דבר. וזמן. אני צריכה זמן.


6 תגובות:

  1. מבינה אותך ג'וליאנה, גם אני מצד אחד די בסדר בטכנולוגיה, ומצד שני יש כל כך הרבה אופציות שאני פשוט לא מגיעה אליהן. דווקא בישראבלוג זה מאד בלט לי - את רוב התוספים שהיו לבלוגרים אחרים לא היה לי מושג איך להטמיע בבלוג, והבלוג היה די פשוט. אבל הוא ענה על הדרישות, אני חושבת, ואולי זה מספיק.
    מה את מרגישה שחסר לך כאן, למשל?
    יש לך תוסף שמאפשר מנוי במייל.
    את מפרסמת גם בקהילת "בלוגר בשפת הקודש" כך שאת מגיעה למספר רב של קוראים פוטנציאלים.
    יש לך כאן בצד תוספים של תוויות, וארכיון.....
    הדבר היחיד שאולי היה משדרג קצת את הבלוג הוא כמובן דיסקוס - שהיה עושה סדר במערכת התגובות. מצד אחד מאד פשוט להטמיע אותו בבלוג.
    מצד שני - לפעמים זה לא מצליח מיד ואפשר להסתבך.
    מצד שלישי - יש מדריכים מצוינים (בדף של "בלוגר בשפת הקודש") ויש גם פורום מצוין של בלוגגר שאני פונה אליו בכל שאלה או בעייה (באנגלית אמנם) והם תמיד עונים ועוזרים
    https://productforums.google.com/forum/?utm_medium=email&utm_source=footer#!forum/blogger

    השבמחק
    תשובות
    1. ניסיתי את דיסקוס וזה עשה לי בלגן בתגובות וחלק נעלמו.בגדול זה היה מקור התסכול. אני מתאקלמת פה (בכל זאת 23 פוסטים) אבל עדיין לא לגמרי מרגישה בבית. עניין התמונות פה הוא שדרוג עצום לעומת ישראבלוג.

      מחק
  2. כשמוסיפים דיסקוס התגובות לא נעלמות אבל את לא רואה אותן. אנסה לבדוק לך היכן הן שמורות ברגע שהטמעת דיסקוס. אבל מרגע שיש דיסקוס יש לך גישה לכל התגובות החדשות בצורה יותר טובה

    השבמחק
  3. את רואה, ג'וליאנה, אמרתי לך שאמפיארטי מבינה בזה :)

    השבמחק
  4. כשאת נכנסת ל"כל הפוסטים" (מצב עריכה), בצד יש לך תפריט. היכנסי ל"תגובות" ושם יושבות להן לבטח כל התגובות שנכתבו בגוגל לפני שהוספת את דיסקוס.......שום דבר לא הולך לאיבוד

    השבמחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...