יום רביעי, 8 באפריל 2020

יומני קורונה 4

מזמן לא כתבתי על חוויות הסגר שלי. עבדתי חלק מהזמן מהבית  וזה היה מצד אחד סוג של עוגן קיבלתי סיפוק מעצם זה שהשתלטתי במהירות יחסית על טכנולוגיות. אני גם די מרוצה מבני הבית שהשתדלו מאד לתמוך ולהשאיר סביבה שקטה יחסית. לא מובן מאליו בכלל. טוליו השתלט לחלוטין על ניקיון המטבח והבישולים והאוכל ממש טעים כי הוא מבשל לפי מתכון כלשונו ולא עושה ניסוים.
ואז יצאתי  לחופש ודווקא הידיעה שיש לי אוקיאנוס של זמן ומעט מחויבויות לא הייתה לי טובה (טוליו מרחיק אותי מהמטבח במטאטא ושומר בקנאות על הטריטוריה שלו) . השהות בבית גורמת לי לשים לב להמון דברים שהזנחנו כמו צביעת המרפסת ורטיבויות שונות ומצד שני זה בלי יכולת אמתית לטפל כי אין לנו את הידע ואת המכשור המתאים לצבוע. מתנת יום הולדת מעולה בשבילי תהיה מרפסת משודרגת אבל בינתיים עובדים עם מה שיש.
כרגע אנחנו בלי מנקה בחדר המדרגות. המנקה הייתה דיירת שעזבה ועוד לא מצאנו תחליף ועכשיו להתחיל יחסי עבודה במצב לא יציב לא נראה לי וכך שכן הציע שננקה בתורנות. הוא ובן הזוג שלו ניקו פעמיים ואני הבאה בתור. בינתיים ניקיתי חלקית את המעקים אבל היי, עיסוק.
בשוונג תלשתי בידיים חשופות את העשבים השוטים שהיו בגינה המלבנית ליד הבית ואפילו שתלתי כמה ייחורי גרניום וזרעתי חמניות. סקרנית לדעת מה יצא מזה בסוף אבל הגינון היה תרפיה מעולה בשבילי והיה נחמד לדעת שאני עושה משהו לטובת הכלל.
היום גם הלכתי לשדה במרחק 100 המטרים מהבית וקטפתי קצת פרחי בר לזר, הוספתי לו קצת גרניומים ויצא ממש חגיגי ונחמד. יהיה לנו סדר צנוע בסה"כ אבל יהיה  בו מרק קניידלך וההורים ואחותו של טוליו בוואטסאפ (הזום לא עבד להם) .
עשינו זום עם הצד שלי הורים ואחים ומשפחתה של אחותי וגם טוליו ונן. היה נחמד אם כי גלש קצת למחוזות דוסיים והיו חייבים לעשות לפחות 3  דרשות  על פסח. בצד של טוליו זה לקרוא את ההגדה בספרדית ולדינו וזה מתיש מבחינות אחרות. למעשה סדר עם כמה שירים ובלי ההגדה היה זורם לי הרבה יותר טוב ואולי המצב השנה יציל אותנו מקריאת ההגדה.
מה שהכי מפחיד אותי זה שאשכח לעשות דברים שעשיתי כשהכול יחזור לנורמה. לשנות קצב בחיים זה תמיד קשה. גם להאט.
חג שמח!


8 תגובות:

  1. סדר בספרדית עוד לא היה לי אבל באנגלית היה כמה פעמים וזה היה מצחיק קצת.בתכל'ס כשיש תרגום לאנגלית סוף סוף מבינים חלק מהדברים שכתובים בארמית 😉 או בשפה ממש תנכית.
    כיף שטיפחת את גינת הבית, דוד של T ז"ל היה אחראי על הגינה של הבניין שלו עשרות שנים.
    לא נראה לי שתשכחי איך לעשות דברים שעשית פעם, אבל אולי תגלי שיש דברים שמתאים לך לעשות אחרת. והיי, אם יש שדה במרחק 100 מטר מהבית אז זכית, בגדול.
    נערכנו לזום רב משפחתי הערב אבל אני סקפטית אם זה יצליח. כל עם ישראל ואשתו יהיו על הזום ועל הווטאסאפ הערב, לא נראה לי שהרשת תעמוד בזה. נראה.
    לגבי הסדר - נחמד לקרוא בהגדה ולשיר עד "שולחן עורך" ואז אחרי האוכל פשוט לחפש את השירים הכיפים (אחד מי יודע, חד גדיא) ולהסתפק בזה. לא?
    חג שמח ג'וליאנה יקרה

    השבמחק
    תשובות
    1. בסוך היה סדר נחמד ובאורך נסבל. המטרה הייתה לשפר את ההרגשה לכולם ונראה לי שהיא הושגה. את צודקת שאני מגלה בתקופה זו דברים חדשים על עצמי ולאן נמשך לבי. נראה לי שאפתח את עניין הגינון.לא ברור לי עדיין איך . מקווה שגם לכם היה סדר נחמד. חג שמח והרבה בריאות אמפי יקרה.

      מחק
  2. התמונה נהדרת. אם היא אמורה לסמל "מצב אנושי" היא עושה זאת בהצלחה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הלוואי שזה היה המצב האנושי שלי אבל הוא לא סטטי אז אני מקבלת את זה. חושבת על דרכים לשפר.:)

      מחק
  3. איזה זר מקסים. מתחברת לאמירה על הפחד לשכוח דברים שעשית, בגלל הורדת הקצב. אני גם מרגישה שיש התנהגויות והרגלים שהם כמו שריר שצריך לאמן כדי שלא יתנוונו.
    חג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. היום הכרזתי על מלחמה בהתנוונות ובניתי לנו סוג של תשתית סדר יום. זה אתגר לכולנו בפרט לבטלנים שבינינו אבל זה סדר יום מתחשב.

      מחק
  4. אהבתי את תמונת הזר בארגטל על המפה. אביבי ומנחם.
    חג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הייתה המטרה. להכניס קצת אביב ונחמה.
      חג שמח !

      מחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...