יום חמישי, 21 ביוני 2018

פוסטחמישי


אני מרגישה קצת כמו סוס שמתקרב לאורווה. יוני הוא חודש עמוס ומלא בפעילויות , חלקן טובות אבל העומס הזה מייסר.
יותר מדי אנשים סומכים עלי ונשענים עלי. יש לי נטייה להעמיס. מינימליזם בשבילי זה אי רחוק ושקט שאני לפעמים רוצה להגיע אליו אבל רחוקה ממנו.
יולי מתקרב וזה חודש בו אני מרשה לעצמי לשחרר לשחרר  לשחרר ולהגיד לבני היקר שזה החופש שלו אז שהוא יתכנן אותו. שום סידורים שום עניינים. יש לי חברה שהמוח שלה כבר בתחילת יוני עובד על תכנון החופש לבן שלה. גם היא חווה את הפער הלא צודק והבלתי נתפס בין ימי החופשה שלהם לאלה שלנו אבל היא מתכננת.
ואני נותנת לבן שלי מתנה מעולה. מרחב להשתעמם.
השבוע הבנתי את זה אז אני מקבלת בסלחנות את התחושות הקשות של סוף יוני. ככה זה כל שנה ושנה.
אני מוקפת באנרגיות לחץ. תקופת סוף השנה היא תקופה לא פשוטה לסטודנטים וחלקם מרגישים אבודים בתהליך כתיבת העבודה. אני מצליחה לעזור להם ומשמח אותי שעדיין יש לי אתגרים אחרי תקופה שחשבתי שקל לי מדי בעבודה.
ויש גם כמה סטודנטים שבאים לספר לי שהעבודה שלהם הצליחה ושקיבלו ציון טוב וזה כל כך משמח אותי ואני גאה בהם.
הייתה לנו אורחת בספרייה מפרויקט ארסמוס. ספרנית פולניה מקסימה שמפריכה את כל המיתוסים על פולניות. תחום ההתמחות שלה הוא ספרות איראנית והיא יודעת לדבר איראנית ועוד שפות קרובות. היה ממש כיף ופתאום חשבתי שממש יהיה לי כיף לבקר בווארשה. כמו כן היא חיזקה אצלי את הביטחון באנגלית שלי. חשבתי שהיא החלידה וגיליתי שכושר הביטוי שלי באנגלית השתפר פלאים. אולי בשל העבודה הרבה עם טקסטים באנגלית.
בא לי לשכלל את יכולת הכתיבה שלי באנגלית אבל עוד לא שם.
השבוע הייתי גם יעילה ופתרתי לעצמי כמה בעיות טכניות מעצבנות שדחיתי הרבה זמן בלי סיבה.
סופ"ש קצת עמוס אבל ניפגש עם חברים שלא ראינו תקופה (החברה המתכננת) ואני לוקחת את נן למופע סטנדאפ של רשף לוי. מופע של גדולים.
ומונדיאל, מצאתי את עצמי נהנית ממש מהמשחק של ספרד פורטוגל. הייתי בעד פורטוגל למגינת לבם של בני משפחתי. נן היה חצוי כי הוא אוהד ריאל בימים כתיקונם כלומר, רונלדו. הייתה דרמה יפה על המגרש שסיפקה לי יכולת לדבר עם יותר אנשים בעבודה על נושא כדורגל וגם עם הבחור מהמכולת.

זה הנוף שאני רואה כשאני יורדת מהאוטובוס בדרך הביתה. זה עוזר לי לדמיין שאני חיה בכפר.




6 תגובות:

  1. נראה לי שעלית על משהו כשהחלטת לשחרר. אני מבינה את הצורך לתכנן לילד את החופשה ולנסות לקבל איזושהי תחושה (אשלייה?) של שליטה....אבל אני מרגישה שהדרך שלך היא זו שמתאימה לך השנה, לפחות. נכונה לך. לתת לו לבחור, לתת לו להשתעמם גם, ואולי דרך זה לאפשר לו לגלות אם זה באמת עושה לו טוב או שאולי לפעם הבאה הוא יתכנן איתך לפחות קצת פעילות......
    בעבודה נשמע שאמנם לחוץ אבל יש נחת, וזה תמיד נהדר. תמיד טוב להבין שמה שאת עושה באמת עוזר לאחרים..
    כיף לגלות שהאנגלית שלך טובה יותר ממה שנטית להאמין. וגם לגלות שבא לך לטעום את ווארשה. אני עוד לא הייתי אבל אנשים מדווחים שהיא יפהפיה.
    לא הייתי במופע של רשף לוי אבל נראה לי ממה שראיתי בטלוויזיה שתיהנו אצלו.
    מהמונדיאל אני מקבלת מנות גדושות (מדי לטעמי) - לפעמים 3 משחקים ביום - T מאד נהנה ואני סובלת בשקט, מעסיקה את עצמי במחשב או בספר, ומידי פעם מרימה מבט וזוכה ליהנות יחד איתו ממהלך כזה או אחר. אין מה לעשות, צפייה בספורט זה פשוט לא העניין שלי.
    התמונה נהדרת, ובאמת מספרת סיפור קצת כפרי....אבל שמתי לב שככה זה אצלנו בארץ. גם בעיר (אולי חוץ מלב תל אביב, חיפה, ירושלים) יש זוויות מסוימות שנראות כמו כפר......

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה איך ייראה החופש בסופו של דבר. במהלך השנה יש לו"ז וזה נחמד להשתחרר מזה.
      אני לא מצליחה לראות 3 משחקים. גם בגלל ענייני זמן וגם כי לא כולם מעניינים. שמחה שאהבת את התמונה. במודיעין יש הרבה כפר לצד העיר ואנחנו גרים ליד שמורת טבע קטנה מה שאומר שיש לנו טיולי פריחה נפלאים במרחק הליכה מהבית.

      מחק
  2. סוס מתקרב לאורווה, - בהחלט יכולה להזדהות. סוף הסמסטר מרגיש לי כמו ששהיתי מתחת למים ונגמר לי החמצן, ואני צריכה לעלות, אבל לא למהר כי אסור. נגמר לי הסוס, אם לערבב מטאפורות. ומאוד שמחתי לשמוע על העזרה שלך לסטודנטים מתקשים. הם חסרי אונים וטוב כל כך כשיש מישהי מנוסה שיכולה לכוון ולהדריך ולעזור. זו עזרה אמיתית, ואם הם גם מכירי טובה ומוקירי תודה בכלל זכית.
    אני נמנעת לגמרי מהמונדיאל. אצטרף לראות את הגמר, כן. זה קטע תרבותי. אבל מוותרת על המשחקים בדרך, אין לי זמן או כוח, וכן, אני יודעת שאני מפספסת את ה-נושא לשיחה המרכזי היום. יש מחיר לכל דבר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מרגישה שזכיתי ועדיין זו שאלה של מינון. ולגבי המונדיאל איבדתי סבלנות. ואהבתי את דימוי המים. לוקח זמן לעבור למצב חופש אבל זה יגיע ומקצרים לנו את יום העבודה בחצי שעה שזה כבר נחמד.

      מחק
  3. סוף השנה אצלנו בעבודה זה מכה, והיא לא נגמרת בסוף יוני... הייתי צריכה להתרגל לזה כבר אבל זה עוד לא קרה.
    אבל איזה יופי הנוף שאת רואה כשאת יורדת מהאוטובוס - וההתייחסות אליו הזכירה לי את הסיום של הנסיך הקטן. גם שם יש נוף :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מכירה ומזדהה. אנרגיות הלחץ האלה קשות לכולם. עוד קצת וזדה נגמר. לחיי נופים טובים וחופשות טובות.

      מחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...