יום שבת, 18 באוגוסט 2018

חופשה


אני כל כך שמחה שעשינו את החופשה הזאת באילת. אמנם אילת נתפסה אצלי כמקום שהתקלקל על ידי תיירות מוגזמת. התכלת של הים והורוד של ההרים היו יכולים להישאר כמו שהם. עם זאת אני מודה שזה מאד נוח ונחמד שהעיר כל כך מכוונת אליך כתיירת. זו הייתה חופשה רגועה ונפלאה. בילינו כמעט יום שלם בריף הדולפינים ובזכות זה שאנחנו משכימי קום באופן טבעי (גם בחופשה) בילינו שם המון . בעיקר במים. אני כל כך אוהבת ים שקט והיה ממש כיף לקבל את הנשיכות הקטנות של הדגים שממש התאהבו ברגלים שלי ורק שלי. נן נהנה לצלול ולראות אותם מתכבדים.
נן פוגש דולפין אילתי

נן גם התנסה לראשונה בפדיקור דגים.לא שהיה צריך את זה עם העור הרך שלו.


חוץ מזה נן שלנו בן 12 וביום הולדתו שלו נסענו לתל אביב לחנות הקומיקס האהובה עליו ועשיתי עוגת יום הולדת חסרת יומרות כדי להוסיף ממד טקסי והיה נחמד לנו רק שלושתינו.


אימצנו נוהג שראינו אצל תיירים יפנים להביא בובה קטנה ולצלם אותה בשלל סיטואציות תיירותיות. הכירו את קיקו ניקו.
נרגש מהנוף האילתי


וזה הנוף מהחדר במלון
בחופשת בטן גב


מודה שהאינטנסיביות של להיות יחד הייתה לי קשה לפרקים והיום הרגשתי רווחה מסוימת לטפל בענייני החופש (בישול וכביסה) ולהיות קצת עם עצמי.
כמו כן קראתי המון. לא האמנתי שהספקתי שלושה ספרי. התחלתי ב"שמיטה" של אסתי הלפרין מימון שהיה קצת מדכדך אבל מאד התחברתי לתיאורי החיים בחברה קונפורמיסטית שאת לא מתאימה לה.הגיבורה היא לסבית שחיה בהתנחלות ומתאהבת בתלמידתה שהתייתמה באותה שנה מאמה.  המשכתי ב"היום יהיה שונה" של מריה סמפל על יום בחייה של מאיירת שהפסיקה לעבוד בעקבות עבודתו של בעלה הרופא  היא מגדלת את בנה החמוד ומשתגעת מהחברה הבורגנית בה היא חיה ומהנשים סביבה שלא עובדות ולא מוצאות תכלית לחייהן.  היא קיבלה מקדמה לספר שמתאר את הסיפור המשפחתי שלה  אך הטיוטה הראשונית נקברה והיא תקועה. הספר מתאר יום בחייה עם שלל אירועים שמעמתים אותה עם עברה ועם כל מה ששמה בצד בחייה.  אותו גמעתי בלילה חסר שינה בלל הרוחות המטורפות שיללו בחוץ ובגלל שלא הייתי חכמה מספיק לוודא שהדלת למרפסת סגורה הרמטית. אבל ספר מעולה ומזמן לא הייתה לי חוויית קריאה רציפה כמו זו.

השלישי היה "לפני שאלך" של קולין אוקלי. ספר שמתאר בקלילות מצב איום ונורא של אישה צעירה שעומדת למת בסיבוב השני של הסרטן והיא מנסה למצוא לבעלה האהוב שידוך. הוא היה  מצחיק לפרקים וכמובן גם עצוב והעביר לי את הזמן בשדה התעופה לאחר שהטיסה כמובן התעכבה.

וכך למרות טירוף החופש הגדול ואילת בפרט ולמרות החום המטורף היה לי ממש כיף.



7 תגובות:

  1. מעניין ששלושת הספרים שקראת הם על גיבורות נשיות שמנסות להתגבר על נסיבות חיים כמו מוסכמות חברתיות, בורגנות ומחלה. אילת לא חביבה עלי בכלל, אבל מודה שחוסר החביבות הזה נובע מתפיסות מוקדמות (חם ותיירותי מדי), ולא מניסיון. טוב לשמוע שהיה לך טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. היו לי דעות קדומות על אילת בעיקר בגלל הסיבות שהזכרת. יפה שמצאת קו משותף לספרים שקראתי . לא חשבתי על המשותף ביניהם.

      מחק
  2. מצאה חן בעיניי הבובה הזאת: חצי דובי, חצי מיקי מאוס :)
    מזל טוב לנן!

    השבמחק
    תשובות
    1. חלק מהקטע המגניב בבובה זה שהיא לא סימטרית בהגדרה היא אמורה להיות לא מושלמת. ותודה :)

      מחק
  3. אהבתי ממש את הבובה הזאת. הזכיר לי את הסרט "אמלי" בו היא לקחה גמד גינה ונתנה אותו למישהו שטייל בעולם ושלח גלויות מאתרי תיירות בכל מיני ארצות שבהם "הגמד" ביקר. זה היה מקסים.
    אילת חמה ומתויירת אבל אילת היא אילת. יש בה משהו מרגיע וכובש, מצד אחד, אבל מעניין ולא משעמם, מצד שני.
    גם אני שמתי לב לגיבורות של שלושת הספרים שגמעת בחופשה הזאת...מעניין אם זה יצא ככה במקרה.
    כיף שנפשתם וכיף שחזרתם וכיף שהייתם יחד וכיף שיש לך גם קצת לבד.......

    השבמחק
    תשובות
    1. זה היה מקרי לגמרי בחירת הספרים ואת האחרון לקחתי לטיסה בהחלטה של רגע אחרי שהתחלתי לקרוא אותו. היה כיף וגם כיף לחזור לשגרה.

      מחק
    2. ואני חושבת שאמלי התחילה את הטרנד. סרט מקסים.

      מחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...