יום שני, 17 בספטמבר 2018

הרהורי סתיו

האם העדפת עונה קשורה לגיל? לאחרונה אני מרגישה שהסתיו הפך לעונה שלי. אם זה משבי הרוח הקלילים והצורך להתכרבל, אם זה החגיגיות של ההתחלה החדשה. התחלות הן דבר שמפסיק להיות מובן מאליו  כי החיים הפסיקו להיראות לי כמו אוסף עצום של הזדמנויות ואפשרויות וזה בסדר כי זה לא שאין אפשרויות אבל בכמות שאפשר להשתלט עליה .
התחלתי להבין ולהעריך את הבחירה המוגבלת . כמו מנות שף קטנות ומדויקות בהן לכל מרכיב יש משמעות. הן לא נועדו להשביע אלא לאפשר התמקדות.
היום הבנתי כמה נחוצה הסבלנות הזאת  וכמה לכל דבר יש את הזמן שלו . בעבודה מצאתי דרך להתקדם במספר ערוצים בלי להילחץ מכך שיש תחומים שהוזנחו ולדעת שכל דבר יקבל את הזמן שלו וכל צעד מקדם לעבר המטרה. פעם הייתי מאד הכול או כלום והיום אני מתחילה להירגע.
בדרכי לקוסמטיקאית שלי חלפתי ליד גן הילדים של נן. הגן היה כמובן סגור והיה מוזר לי לחשוב על הדברים שהעסיקו אותי והדאיגו אותי כשהיה ילד בן חמש וכמה הוא במקום שונה עכשיו. כמה אני במקום שונה עכשיו.
אני פחות מפחדת מהקושי והאתגר. אני פחות מרגישה צורך לשלוט בכל דבר. אני רוצה לזכור את המקום המשחרר והמשוחרר הזה בפעם הבאה שאכנע לצורך לשלוט.



 
זה נראה כמו בית נטוש של קוסם אבל זה הגן שהיה של נן. 

4 תגובות:

  1. טירה מכושפת בגן של נן, באור סתווי...
    אני חושבת שהסתיו הוא גם העונה שלי.

    השבמחק
  2. הקיץ בארץ יכול להיות אכזרי במיוחד, עם השמש הקופחת והחום המתיש, והקצה שלו שאנחנו קוראים לו סתיו מבטיח 'הקלה בדרך', ויש בזה בהחלט נחמה. אהבתי את הדימוי של הבחירות למנת שף קטנה ומדויקת.

    השבמחק
  3. גם אני אהבתי את הדימוי למנות שף קטנות ומאפשרות התמקדות (ואני מוסיפה - הנאה). אני חושבת שזה לא שאין כבר את שפע האפשרויות וההזדמנויות, אלא אולי יותר שאת בוחרת מה מתאים לך ומסננת את מה שלא.
    וסתיו זו באמת עונה מיוחדת - הרהורים והתבוננות לאחור וקדימה....לשים לב שהילד כבר מזמן לא בן חמש ובגן.....ושמה שהעסיק והדאיג אותך אז כבר מזמן לא רלוונטי, ויש דברים חדשים.
    אבל הכי הכי אוהבת את השחרור, את הויתור על הצורך לשלוט בכל דבר.........שנה טובה ומתוקה

    השבמחק
  4. הסתיו דווקא משרה עלי עצבות מה ...אולי גם בגלל יום ההולדת שלי והחגים הכרוכים בו . . בכל אופן אהבתי מאוד את הדימוי של מנת השף ! מבינה אותך, אני הגעתי לגיל של ההאטה המכוונת וזו שלא ... שתהיה שנה מבורכת:)

    השבמחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...