יום שבת, 11 באפריל 2020

יומני קורונה 5


היום בניתי לנו סדר יום או סוג של תשתית סדר יום. בעיקר כדי לדאוג שדברים מסוימים יכללו ביום כמו פעילות גופנית, זמן משפחה משותף ולמידה. נן ממש שמח על זה. סתם, נראה לכם? הוא קודם כל התנגד והרגיש שמתעללים בו אבל טוליו היה בדעה אחת איתי ואני מקווה שנצליח בזה. אני רוצה להקדיש יותר זמן לקריאה וכתיבה ולציור ומוסיקה. ובעיקר לסיים את היום בתחושה שעשיתי משהו שמקדם אותי.
חוץ מזה היה סדר נחמד וקצרצר (ככה זה כשמעבירים לי את מנדט ניהול הסדר פחות או יותר) הייתי מוותרת על הקריאה בהגדה ומסתפקת בשירים כדי לפנות מקום לשיחה אבל זה לא קרה וחבל שכך. שונאת מצבים שהפרקטיקות הדתיות תופסות מקום של דברים נחוצים יותר כמו קשר ותשומת לב אבל בכל זאת התחשבנו ברצון לעשות דברים לפי המסורת ונראה שלא היו תלונות כי להורים של טוליו היה קשה להמשיך לאורך זמן בוואטסאפ ואבא שלו לא שומע טוב.
לשמחתי שלחתי פרחים להורים משני הצדדים והם ממש שמחו והתרגשו .
בסביבה שלנו ראיתי שהרבה אנשים יצאו לצעידות ואמנם שמרו על מרחק פחות או יותר אבל עדיין נראה לי שהייתה פרשנות חופשית מאד למונח 100 מטר. במגרש החניה הענק והריק אב ובנו שיחקו כדורגל וחלק הקיפו אותו בריצה.
מודה שזה קצת גרם לי להרהורי כפירה  ובעיקר מעצבן שבהנחיה זו אין הרבה היגיון כי כל עוד הסביבה ריקה יחסית אין מגע בין אנשים ואין התקהלות ופעילות גופנית נעשית באוויר הפתוח. עוד יותר מעצבן זה שההנחיות נוגעות לאזרחים בלבד ולא להנהגה שבוחרת לצפצף עליהן ולהשתין מהמקפצה.  אני עדיין חושבת שחשוב להקפיד על ההנחיות כי האינטרס למנוע הדבקה, ולשמור על מערכת הבריאות שלא תקרוס  ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר גובר על הכול . זו מציאות קשה שאני יותר ויותר חושבת שתימשך זמן רב. עכשיו אני מרכזת את המאמצים בלשמור עלי ועל משפחתי במצב של שפיות ולמנוע ניוון כללי. לשמחתי טוליו הוא שותף מעולה לזה . הוא אדם מאד פעלתן וחשוב לו להיות מועיל.



זו הגינה הלא ייצוגית של הבניין. אחרי שניכשתי עשבים כמיטב יכולתי וקצת גזמתי ללא כלי גינה ראויים מקווה שהגרניומים ישגשגו ויתפסו את מקומם. מתכננת גם לבקר במשתלה כשיתאפשר .

6 תגובות:

  1. למה לא ייצוגית? הגינה נראית טוב מאד ובעיקר מלאת פוטנציאל :)
    יפה שהצלחתם להעביר בטוב את ליל הסדר וגם חשוב מאד סדר היום שהנחלת למשפחה. אחרי הקיטורים נראה לי שנן יבין שהוא בסך הכל מרוויח מזה. גם אני חושבת שזה עוד ייקח זמן. יותר מזה, אם ינסו לקצר תהליכים, אנחנו עלולים לחזור למצב של סגר מלא והרבה מדי חולים ונפטרים. הלוואי שיתאזרו בסבלנות. והלוואי שההנהגה שלנו תפסיק לשקר ולעשות חוק אחד לעצמם ואחר לנו

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שבגדול נן הבין. בשבוע הבא הלימודים בזום חוזרים וגם העבודה כך שנצטרך לראות איך מתנהלים. אני מקווה שיחכו בסבלנות כדי שלא נחזור אחורה. ומההנהגה כבר אין לי ציפיות לצערי.

      מחק
  2. אהבתי את ריכוז המאמצים לשמירה על שפיות ומניעת ניוון. ובאשר ל-100 מטרים - גם הפרשנות שלי בהליכות המצומצמות שלי חופשית במקצת, אני מניחה שזה לפעמים יותר קרוב ל-200 מאשר ל-100 (וגם לא בדיוק יודעת איך למדוד), אבל אני מתרחקת מאנשים (בכלל אין רבים), והתאוריה המקובלת היום היא שהווירוס לא נמצא באוויר ולא עובר בו. נקווה שימצאו את שביל הזהב בין שמירה על הבריאות ושמירה על הכלכלה, כי אם זו האחרונה תקרוס לגמרי, היא תקריס גם את מערכת הבריאות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת ששביל הזהב הוא לאפשר כמה שיותר עבודה מהבית למי שיכול. זה עובד לא רע וחבל שלא עושים את זה יותר. אני רואה הרבה אנשים יחסית במגרש החניה ואפילו הגיע רכב שיטור עירוני כדי לפזר אותם אבל בסה"כ די ממושמעים.

      מחק
  3. הפרשנות שלי לחוצה מאוד. אם באים מולי אנשים ללא מסיכה, הכלבה ואני חוצים את הכביש למדרכה השניה. אם אני נכנס לירקן לקנות ירקות, אני מקפיד על מרחק נאות מהקופאית. סדר היום שלי מאורגן כפי שנולדתי לחיות - חיי לילה מלאים וביום ישנים.

    השבמחק
    תשובות
    1. בלילה יש פחות אנשים בסביבה כך שיש בזה היגיון. אני בגדול טיפוס של לילה אבל שאר בני ביתי הם אנשי יום. אבל לפעמים ישנה צהריים וזה נחמד.

      מחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...