יום שני, 29 ביוני 2020

אחה"צ של שוטטות ירושלמית מענגת


אני כל כך התגעגעתי לאפשרות לשוטט לי עם עצמי במקומות ולגלות פינות חדשות. החודש גיליתי באופן מפתיע שיש לי עודף שעות היה לי אחר הצהריים שלם בו אף אחד לא היה צריך אותי והחלטתי לצאת להרפתקה. התחלתי ממרכז העיר שם הלכתי לחנות שאני אוהבת וקניתי לי שמלה. אח"כ חשבתי להסתפר ואז קרה לי דבר מוזר. הספר הנחמד הסכים לקבל אותי ספונטנית אבל הייתי צריכה להמתין ואז קלטתי שהשיער שלי דווקא מוצא חן בעיני כמו שהוא אז התחרטתי. מצד שני אני לא רגילה לשיער כל כך ארוך וזה קצת מציק לי בעורף.
אח"כ הלכתי ברגל עד לרחל בשדרה. מזמן רציתי לאכול שם. זה מוסד קולינרי שמנהלת אותו רחל שהייתה במאסטר שף והוא מתמחה בכריכים מיוחדים וסלטים. מה שנחמד זה שיושבים שם ליד שולחנות שמפוזרים בשדרה ברחביה שהיא די חריגה בנוף הירושלמי ושונה מאד משדרות רוטשילד הייתה קרירות ירושלמית נעימה וזה היה מושלם והלימונענע שלהם הייתה חריפה ומעולה.

החלטתי ללכת ברגל גם לגן הבוטאני. הייתה לי כוס עם איור של קיפודן מסדרת האיורים של רות קופל שהייתה מאיירת בוטאנית. ונן שבר אותה (סוג של נאחס כי גם הספל המרהיב מהגן הבוטאני במדריד הלך בדרך כל בשר)לאכזבתי כבר מזמן אין להם כוסות ותיקים אבל מצאתי קיפודנים אמיתיים ונהדרים. וגם שתי קשישות שליקטו זרעים מצמחי הבר בשביל המוליך לגן. זה היה מקסים.





בסוף קניתי מין בקבוק שמרסס על עציצים ושתי סימניות. ביקרתי גם במשתלה אבל היו הרבה קונים עם עציצים כמתנות סוף שנה וויתרתי . אבל הצצתי בבריכת הנופרים בגן עצמו שהייתה בשיא פריחתה.


בהליכה קלטתי כמה רחביה השתנתה. הרבה בתי קפה בצמידות וגם זיהיתי כמה דגלי גאווה ובירושלים זה לא דבר של מה בכך. 

היו גם כמה פינות חמד ופסלים סביבתיים  וגם אוטובוסים לנרניה ולארצות אחרות. מקווה שהם בתדירות מספקת.





 היה כיף ללכת ישר לגן הבוטאני בשביל החדש שסללו (בטח לא כזה חדש) ועברתי גם ליד הפסיכולוגית שהייתה לי בגיל 12. היא בטח מזמן לא שם אבל זה רחוב קטן ומוצל והמעבר שם עשה לי טוב. 

כאן הייתה הקליניקה של הפסיכולוגית שלי ובקושי עמדתי בפיתוי לא להיכנס ולראות מה יש שם עכשיו. יש דברים שכדאי שיישארו בשנות השמונים.



מאד אוהבת את השכונה הזאת שמזכירה לי תקופה אחרת בחיים שלי. גם כנערה וגם כסטודנטית. יש דברים קטנים בירושלים שלפעמים אני מתגעגעת אליהם כמו משבי הרוח הקרירים גם בימי הקיץ. או הבתים הישנים והלא אחידים וגם עצי האורן. אני כבר לא משוטטת הרבה בכלל ובירושלים בפרט וחיה בעיר שונה לגמרי עם אופי אחר. יותר הומוגנית והטבע שם רובו יותר מאולף. ההליכה הארוכה הזאת החזירה לי את התחושה של לחיות בעיר עירונית.עברתי ליד פארק קטן שהיה מלא באנשים בגילאים שונים שנחו על הדשא. הייתה שם גם קבוצה של אנשים שציירה. זה הזכיר לי את הפארקים בחו"ל אליהם הולכים אנשים בכל הגילאים. במודיעין כבר חם מדי לזה ובירושלים לא.

קצת קינאתי בנינוחות הזאת והתבאסתי שאני לא מצליחה מדי פעם לקבוע לי זמן סתלבט בפארק עם חברות.
דווקא כשנן היה קטן זה קרה יותר.



הייתה בגן הבוטני גם מעדנייה מפונפנת שמחוברת למשתלה. עשיתי שם עצירת התרעננות וגיליתי שיש להם תה קר מוגז. ואז חשבתי לעצמי שתיאורטית מספיק לערבב תמצית תה עם סודה. אני כל כך הולכת לעשות את זה.





בדרך הביתה זכיתי לצעוד ליד גבעת התיתורה שלנו. היא אמנם מלאה קוצים אבל יש שם הרבה קיפודנים וקוצים אחרים בשיא פריחתם וגם פרחי צלף קוצני הכול הואר באור דמדומים והיה ממש יפה.



חזרתי בתחושה של צמא שקיבל כוס מים קרים. חסרה לי התנועה, חסר לי הגיוון האורבני, חסרו לי טעמים חדשים וחסר לי זמן בחוץ וזמן עם עצמי. אני אמצא עוד הזדמנויות לטיולים כאלה בעתיד למרות שחזרתי מותשת.

 ובבית חיכו לי שתי שמלות חדשות ויפות שהזמנתי מהרשת והן יושבות עלי בול. סוג של יום הולדת. אני חייבת לזכור את היום הזה.




8 תגובות:

  1. יום מלא פנינים קטנות. עכשיו שכתבת עליו, תזכרי :)
    תה עם 'קופצים'! על דבר כזה עוד לא שמעתי :)

    השבמחק
  2. איזה יופי של יום כיף ספונטני עשית לעצמך, והתמונות - כל אחת יותר מלבבת ויפה מהשניה. יש לך עין טובה ואת יודעת לקלוט את היופי בטבע ובדומם כאחד.
    באמת חסר הזמן הזה לעצמך מדי פעם. העבודה, הזוגיות, האמהות, מטלות היום יום - כל זה מרחיק את עצמך מעצמך לפעמים. טוב שלקחת את הזמן שהתפנה לך פתאום וכייפת וגילית מקומות חדשים וישנים.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזו מחמאה נהדרת. תודה :) והפעם הזמן לעצמי חסר לי במיוחד כי הרבה זמן לא עשיתי את זה.

      מחק
  3. איזה כיף לשוטט בנחת, ואיזה כיף שהייתה לך פסיכולוגית כבר בגיל 12 ושיש לך זכרונות טובים מהטיפול.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה כיף. ולגבי טיפול פסיכולוגי זה לפעמים קשה מבחינה רגשית אבל כיום כשאין לי את זה לפעמים אני מרגישה געגוע לשעה שמוקדשת לנבירה בנפש שלי.

      מחק
  4. כמה כיף כשאנחנו מפנים לעצמנו זמן פרטי. נשמע שניצלת אותו היטב. הרבי...

    השבמחק
  5. רשומה שמעלה חיוך ותחושה כיפית. לטייל בניחותא יחד אתך.
    תודה).
    היה לי ידיד שקבע לעצמו תאריך בחודש (קבוע) ובכל חודש בתאריך הזה, הוא עשה לעצמו, יומולדת)))

    השבמחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...