יום שני, 14 ביוני 2021

פוסט חזרה לכתיבה

 

אני לא זוכרת בעבר הפוגות כתיבה כאלה אבל כבר הרבה זמן מדגדג לי לחזור לכתוב. המציאות באופן מפתיע לא הפכה להיות קשה יותר במישור המשפחתי והאישי וחמותי בינתיים מחזיקה מעמד ואני מתרחקת ומרגישה אשמה על זה ובכלל אני מרגישה קצת בתוך בועה ומאד קשה לי ליצור מחדש את הקשרים המשפחתיים שלא נקרעו או משהו אלא סתם, כל אחד שוקע במקום שלו  ובמין שגרה. השגרה שלי כוללת לאחרונה המון פקקים בגלל כל מיני שריפות והמון תכניות שמשתבשות ורצון כללי לברוח מהשגרה שהוביל אותי ליריד שבוע הספר בתל אביב ולמעשה גם ליריד הפחות ממוסד בשכונת שפירא והרגשתי קצת כמו תרמילאית שנכנסת להרפתקה בתחנה המרכזית ה"חדשה"  כשניסיתי להבין היכן היציאה. בסוף יצאתי והלכתי בין מוסכים, עובדת זרה אפריקאית עם שמלה מהממת, חבורת גברים  שעמדה לה ודיברה ואיכשהו הצלחתי להתגבר על הרתיעה מהיותי הלבנה היחידה בסביבה והזכרתי לעצמי שאנשים ממוצא אתני שונה משלי לא חייבים להיתפס כאיום ואיכשהו זה עבד ולא פחדתי.

 

והיריד עצמו היה כמו קיבוץ קטן, קניתי רומן גרפי ששמעתי עליו לפני כמה חודשים וממש התלהבתי מזה שהיוצר שלו חתם לי עליו (הלך/יניב טורם), ולהאזין לשירה חפר מהוצאת לוקוס מדברת על ספרים זה היה עונג צרוף. הלוואי ולי תהיה כזו יכולת לדבר בהתלהבות על ספר. קניתי די הרבה בסוף ופגשתי חברה שהיא גם בעלת הוצאה וגם היוזמת של מועדון הקריאה שאני עדיין מנהלת ואח"כ גם הלכתי ליריד הממוסד וגם שם קניתי רומן גרפי בחתימת המחברת (קנאה טובה/תמר בלומנפלד)אבל קצת התעייפתי מהטירוף וההליכה המרובה והשיחות אז קראתי לזה יום.

 

אז זו הייתה שבירת שגרה מוצלחת. השגרה שלי כוללת גם הרבה שעות בעבודה בגלל אילוצים שונים שלא קשורים רק לעבודה ודי נשבר לי מהגעה מאוחרת הביתה.

 

איכשהו תמיד שבירת שגרה אצלי כוללת יום כיף בתל אביב. ביום כיף הקודם שהיה לא כל כך רחוק הייתי בתערוכת העיצוב של מוזיאון הארץ וגם הסתובבתי עד דלא ידע ואכלתי אוכל תאילנדי מהמם ואפילו שתיתי קפה עם חברה שלא ראיתי הרבה זמן. בקרוב עוד יום כיף שמתחיל אמנם בנסיעת עבודה אבל מהצהריים אהיה חופשיה לנפשי. גם נן ביקש יום כיף איתי. זה קצת אחר כי אז כמדיניות אני זורמת עם הרצונות שלו. אבל זה גם נחמד שבן ה 15 שלי רוצה לבלות איתי.

 

בכלל אני פחות מתעדת את חיי וזה קצת עצוב כי אני מקבלת תזכורות מפייסבוק על חוויות קודמות וזה ממש מגניב להיזכר במיוחד במאי יוני שאז נסענו הרבה לחו"ל והרבה חוויות חברתיות.

 

ועכשיו ממשלה חדשה ואני מתרגשת כי אני רואה אנשים עם כוונות טובות לשפר את המציאות ולשנות אותה וזה סוג של הזדמנות. הלוואי ויצליחו.

 

נן התחסן חיסון ראשון וזה משמח למרות שהסביבה רואה צעד זה כחסר פואנטה אבל מבחינתי זה להוסיף קצת רוגע לחיים שלנו.

עליתי במשקל מאד והתחלתי להיות לא מרוצה מזה ולמצוא דרך לשפר קצת את המצב דרך הוספת תנועה לחיי ואכילת ארוחות מסודרות. קצת ירדתי אבל מניחה שאני צריכה לחשוב על עוד דרכים. לא רוצה להתעסק בזה יותר מדי ולא רוצה להרגיש בעונש אבל רוצה להרגיש נינוחה בבגדים שלי ועם המראה שלי.

 

חברה הציעה לי חצי ספונטני שנצא לפאב . שתיתי בירה שלא אהבתי אבל היה אוכל טעים והישיבה איתה הייתה כיפית ומרעננת. בנוסף מוזמנת למסיבת יום הולדת של חברה שהיא מסיבה די המונית אבל יש לה חברות וחברים מעניינים שחלקן גם שלי. וזה אומר הרבה שיחות עמידה והרבה אוכל טעים (שהאורחים מביאים ומגישים לעצמם) הקטע הוא שיטת בית פתוח וזה אולי פחות נוח אבל יש בזה גם משהו נחמד. גיליתי שאני עושה טירמיסו ממש טעים אז גם הפעם זה מה שאעשה.

מזמן לא קניתי מתנות יום הולדת.

 

תמכתי בהדסטרט  לספר של אחד מהלקוחות שלי אותו לא ראיתי מעולם ואני עובדת אתו כבר שבע שנים לפחות. הוא הפתיע והביא לי בעצמו את הספר עד הבית וזה היה קטע להתראות בפעם הראשונה.

 

 

 

פוסט חזרה לכתיבה קצת מפוזר אבל  נחמד לחזור.

6 תגובות:

  1. תמים שכמוני חשב, שבגלל שבני אוהב קומיקס הוא גם ישמח לקורא רומן גרפי. טעיתי כמובן בגדול. לי אישית אין ממש סבלנות או מיומנות ל- גם וגם.
    ברוכה החוזרת לכתוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה תלוי איזה רומן גרפי. כמו שלא תחשוב שהילד שלך יאהב כל רומן כי הוא אוהב רומנים. מעניין איזה רומן הבאת לו. וגם פה יש טובים יותר או פחות. ממליצה על אלה של מישל קישקא ורותו מודן.אהבתי את כל הרומנים הגרפיים שלהם.

      מחק
  2. ואו, באמת עברו כמעט חודשיים מהפעם האחרונה. נראה לי שקצב העדכונים יורד אצל רבים (גם אצלי), כייף שאת שוב כותבת.
    בעיניי זה ממש משמח ומחמיא שנן מבקש יום כיף איתך. תיהנו!

    השבמחק
    תשובות
    1. וגם קצב ההשבה שלי לתגובות לא משהו... אבל כיף לחזור לכתוב.

      מחק
  3. איזה כיף שכתבת!!! ובאמת מזמן לא עדכנת מה קורה איתך ומה עובר עלייך, אז תודה רבה על כל העדכונים.
    שמחה לשמוע שהמצב אצל חמותך לא מתדרדר, וזה בסדר להרגשתי שאת מתרחקת קצת באופן טבעי. מבינה את תחושת האשמה, אבל זה כנראה טבע הדברים.
    תל אביב תמיד נשמעת כל כך כיפית כשאת מספרת עליה ועל ביקורייך בה. לא שמעתי מעולם על היריד הפחות ממוסד הזה, נשמע מרתק. אני עצמי לא חושבת שאהנה מרומן גראפי, וגם קומיקס מעולם לא היו כוס התה שלי. בני קרא המון קומיקס כשהיה צעיר (בגיל של נן).
    אני שמחה שהצלחת להרגע תוך כדי הליכה באזור שבו הרגשת שונה וזרה בין השונים והזרים.
    ימי הכיף פה ושם נשמעים נהדר, והכי כיף שבן העשר'ה שלך רוצה לבלות איתך.
    מצטרפת לתקווה שלך שהממשלה החדשה תצליח ותהיה טובה לכולנו.
    כל הכבוד לכם ולנן על החיסון. חששתי שרבים לא יחסנו את ילדיהם. הנכדים שלי עדיין צעירים מדי (הגדול בן עשר) אבל אני מקווה שכאשר יאשרו גם לגילאים שלהם להתחסן, הם יעשו זאת.
    נושא המשקל מוכר ולא חביב. קשה להיכנס למשטר בלי להרגיש מסכנה. נאבקתי עם זה כל השנים. עכשיו אני ב"שוונג" כבר מעל לשנה ומתמידה ומצליחה אבל זה היוצא מן הכלל, לא הכלל. ברור לי שזה מאבק לתמיד. הכי חשוב הוא באמת להרגיש נוח בתוך הגוף, נינוחה בתוך הבגדים.
    יש פאבים באזור מגורייך או שאת צריכה לנסוע לעיר כלשהי בשביל זה? ביישוב שלי כל פאב או מסעדה בית קפה שאי פעם היו, הצליחו להיסגר. זה ממש עצוב.
    מסיבת יום הולדת המונית למבוגרים? וואו, לא יודעת אם אי פעם הייתי במשהו כזה. זה יום הולדת עגול? איזה כיף שאת מכינה טירמיסו טעים. אני מעולם לא אהבתי טירמיסו ואז בעלי הכין ויצא ממש טעים.
    כמה נחמד לפגוש סוף סוף לקוח אחרי כל כך הרבה שנים. כל הכבוד לך על התמיכה בספר שלו. גם אני תמכתי בהד סטארט בספר של חברה מאמנת, וקיבלתי אותו בדואר. יפה שהוא הביא לך בעצמו.
    מקווה שתמשיכי לפקוד את המקום הזה ולעדכן במה שעובר עלייך.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שעדכון שלי משמח אותך :)
      לגבי חמותי זה לא מדוייק. אני מזמן לא ראיתי אותה אבל יודעת שיש כל מיני הסתבכויות רפואיות. מדחיקה. היריד הלא ממוסד הוא יוזמה חדשה והיה מקסים. אני ממש שמחה על החיסון של נן כי עכשיו יש התפרצות דווקא במודיעין.
      באופן מפתיע יש פאבים בסביבה כך שמדובר בנסיעה קצרה של 10 דקות. זה עצוב שמסעדות ופאבים נסגרים.
      מסיבת יום ההולדת הזאת היא של חברה מאד פעילה חברתית שיש לה המון מעגלים חברתיים במגוון גילאים. בחלקם גם אני חברה. היא כל שנה חוגגת ולא רק בחגיגות עגולות כי היא אוהבת לחגוג אבל מצליחה שזה יהיה במינימום מאמץ מצדה אצלה בבית. זלא ראיתי אותה יותר משנה בגלל הקורונה אז אני שמחה במיוחד על זה. מקווה שהיא לא תבטל בגלל ההתפרצות במודיעין.

      מחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...