יום שישי, 12 באפריל 2019

דרמות פנימיות והתייעצות יום הולדת

היום הגעתי למסקנה שאני לא רוצה שיום הולדתי שיחול יום אחרי ליל הסדר יעבור בצורה סתמית ושאם לא אארגן כלום לא יהיה כלום. זו מחשבה טיפה מבאסת אבל יש בזה משהו הגיוני כי טוליו לא בקטע של לחגוג לעצמו ימי הולדת אז לא בטוח עד כמה הוא מבין את הצורך שלי בטקסיות. 

אשמח לרעיונות . מה זה אומר לדעתכם יום הולדת מושלם?

זו אחת מהנקודות של השוני בינינו. אני חושבת שחלק מהכוח של הזוגיות שלנו הוא בהבנה של השונות בינינו והידיעה שאי אפשר לצפות שבן הזוג ימלא את כל הצרכים שלי. בדברים החשובים הוא לגמרי שם בשבילי ואני עדיין חושבת שזו בחירה מעולה דווקא כי אנחנו שונים גם אם זה אומר שלעתים יש נקודות חיכוך.

למשל נושא בר המצווה שהפך להיות סוג של רכבת הרים רגשית בשבילי בין הצרכים והרצונות של כולם אבל היום הגעתי לנקודה בה ידעתי מה לעשות.
דיברתי עם אמא שלי ואמרתי לה את הדברים כהווייתם, האתאיזם של טוליו (היא ידעה והם מאד אוהבים ומעריכים אותו גם כך) הצורך שלי לעשות משהו סמלי בלבד והיא הציעה את הפתרון, עליה לתורה בלי קריאה עם תפילין שהם בכל מקרה מתעקשים לקנות לו ללא ציפיות או דרישות שהוא יניח אותם מעבר לבר המצווה אבל חשוב להם שיהיה לו אותם. 
אותי עצבן הרעיון להשקיע אנרגיות וכסף  בשיעורי הכנה לטקס שהחיבור שלנו אליו קלוש גם אם המטרה של כיבוד ההורים שלי ושל טוליו חשובה אז מסתבר שאפשר אחרת ולא חייבים והם יחיו עם זה בשלום. גם נן. גם אני.
אני מאד מעריכה את הסובלנות שלהם ואת היכולת להכיל את החיים השונים שבחרתי לי ואת האהבה שלהם . זה בכלל לא מובן מאליו.
הרבה מהדרמות מתרחשות בתוך הראש שלי. צריכה לזכור את זה.

התמונה צולמה ביציאה מהספרייה העירונית. יש לידה פארק וזה מושלם בעיני.








8 תגובות:

  1. יום הולדת מושלם מאוד אינדיבידואלי. בשבילי זה יום שבו אני מוקפת בבני משפחתי, ושאנחנו עושים משהו משותף שכולם אוהבים, המממ וגם אלכוהול מעורב בעסק. והכי: שיש חלק אחד קטן באירועי היום שלא אני תכננתי: שיר שכתבו לי, ברכה, משהו שמעיד שמישהו חשב עלי.

    השבמחק
  2. כבר שנים שאני אחראית על ימי ההולדת שלי ולא מצפה מאף אחד אחר, וזה יוצא הכי טוב כי אני עושה מה שאני אוהבת באמת.
    בדרך כלל בשישי הקרוב ליום ההולדת שלי, אני מזמינה את החברים הכי קרובים, ועושה ארוחת יום הולדת כייפית, מלאה אוכל, אלכוהול ושמחה.
    ביום ההולדת האחרון, חלק מהמשפחה ארגנה לי (בנוסף ובלי קשר) יחד עם הגמל, יום כיף, שבו גם קנו לי ציוד צלילה. חוץ מזה אני נוסעת עם יוגה חברתי שחוגגת שלושה ימים לפני ליום בילוי משותף, השנה נסענו לגן הנדיב בזכרון. בעקרון יום ההולדת שלי נמשך בערך שבוע... :)

    בגדול, תעשי מה שאת אוהבת ומה שמשמח אותך, זה היום שלך ומגיע לך לחגוג אותו כמו שאת רוצה. זה ממש לא חייב להיות בסכמות של מישהו אחר.

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע לי מעולה לחגוג כך. במקרה זה התאריך יוצא יום אחרי הסדר וזה קצת פחות משתלב לי עם ארוחה אבל גני הנדיב נשמע לי ממש רעיון טוב.תודה :)

      מחק
  3. הציפיות מחגיגות יום הולדת הן מאוד אינדיבידואליות :)
    גם אנחנו חילוניים בהכרה מלאה, אבל כשהבן הביע רצונו בעליה לתורה כמו החברים שלו, החלטנו שנעשה את זה בשבילו (ושלא ייפתח תסביכי דת עקב סירוב).אז כן, עשינו את זה בבית כנסת קונסרבטיבי (וזו הייתה הבחירה שלנו), ורבה נתנה לו שיעורים. וכן, זה עלה לא מעט, וגם שילמנו עבור מנוי שנתי מראש לקהילה, עבור נוכחות לשתי שבתות בלבד (שבת היכרות ושבת העליה לתורה). אך בסך הכל הגשמנו לו את החוויה הדתית, שעד עצם היום הזה הייתה חד פעמית.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שעיקר הבעיה עם חגיגות יום ההולדת היא הציפיות והחשש לצאת פארשית אם זה סתם יעבור.
      לגבי האופציה הקונסרבטיבית היא נשקלה. בגדול אם מדברים על רצון הילד אז הטקס לא חשוב לו בכלל. במקרה שלנו זה היה עובר גם בלי טקס אם זה היה תלוי רק בו. ומצד שני סביר להניח שאם היה רוצה משהו יותר רציני היינו הולכים עם זה.

      מחק
  4. נראה לי שפתרת יפה את שאלת הבר-מצווה. טוב שאמרת את הדברים כהווייתם, וכיף שנענית כפי שנענית. אהבתי את המשפט הזה :"הרבה מהדרמות מתרחשות בתוך הראש שלי. צריכה לזכור את זה".
    אני לא טובה בתכנון ימי הולדת ועושה מעט מאוד בנידון - אבל מאחלת יום הולדת מעולה ומשמח!

    השבמחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...