יום שלישי, 13 ביולי 2021

בוחן מציאות

 

המציאות הופכת להיות קשה יותר ויותר אבל באופן מוזר יותר ברור לי מה אני צריכה לעשות בכל המערך המורכב והמסובך של המחלה של חמותי ובעיקר התמיכה מבחוץ. אני מצליחה להיות רגל אחת בפנים ורגל אחת בחוץ וזו פוזיציה מוזרה להיות בה אבל אני מתרגלת אליה ולומדת אותה.

אני מאד מנסה להתרחק מהמקום הרגשי כשאני חושבת על זה ויודעת שכל תהליך ההתמודדות שלי עם העניין של יחסי עם חמותי יידחה לאחר שכל האחרים יוציאו את כל הקשיים והצער שלהם ואני אהיה זו שמקבלת וסופגת. אני בסדר עם זה. אני אוהבת אותה ורוצה שיהיה לה טוב ומנסה בכל דרך להעביר לה את המסר והיא מקבלת אותו.

אנחנו עוד לא במצב של פרידה ממנה. יש דינמיקה ויש קצב מסוים שבו דברים קורים ויש דעיכה ויש את הרצון שיהיה לה הכי טוב שאפשר בתוך הדעיכה הזאת. זה רצון שמשותף לכולנו. היא זועמת על מצבה ומתקשה לקבל את ההגדרה חולה סופנית. זה גם בסדר וגם מובן. אני לומדת את הנושא ממש ויודעת שזה חלק מהתהליך ודברים יקרו בקצב שלהם אבל אני מקבלת את העובדות ואת הדעיכה שלה כנתונים שצריך להתמודד איתם.

אני מנסה לשמור על בן זוגי הכי טוב שאני יכולה. הוא העוגן שמחזיק את כל העסק וזו פוזיציה קשה מאין כמוה ואני מנסה לחזק אותו ולאפשר לו. הוא מבין את זה ורואה את זה. ואני מנסה להרגיע את החרדה שעולה בתוכי לגביו ולסמוך על עצמי ועליו שנצליח לעבור את זה ולצאת חזקים וגם למצוא את המקומות להוציא את כל הרגשות של הצער והכאב שקיימים אצל כולנו.

אני מרגישה באופן מוזר שזה גם מחזק את הזוגיות דווקא המשבר הזה שמוכיח שאנחנו מצליחים להיות זוג טוב גם כשרע.

6 תגובות:

  1. עצוב כל כך לעבור את התהליך הזה של ההתדרדרות בבריאותה וההבנה שהפרידה הולכת וקרבה. טוב את עושה כשאת תומכת ומחזקת את טוליו ומאפשרת לו לעבור את זה כמו שהוא בוחר ומסוגל לעבור את זה, ומצוין שאת גם איתו אבל גם מבחוץ. הוא העוגן של העסק ההוא ואת העוגן שלו. מרגש שהתקופה הקשה הזאת מצליחה לחזק אתכם כזוג. כאשר הדבר הזה קרה אצלנו (לפני יותר מעשרים שנה) זה התגלגל אחרת לגמרי. בכל תקופה המחלה וההתדרדרות בעלי היה בהכחשה, ניסה להתעלם ולהתנהג כאילו שזה לא קורה, ואז כאשר אמו נפטרה הוא נכנס למשבר שארך חודשים ארוכים. אז טוב שאתם עוברים את זה כפי שאתם עוברים אתזה. מחזקת אתכם מרחוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. אחרי הפוסט הזה היו גם רגעי שחיקה שלי. יש לי מקומות בהם אני חרדה לו וזה לפעמים יוצא בצורות לא יפות. אני מנסה להשיאר בהווה אבל החשש מה יהיה ואיך נתמודד בהמשך לפעמים בכל זאת יוצא. כרגע זה מצב חירום מתמשך מה שאומר כיבוי שריפות וכל יום לעצמו ולאורך זמן קשה לחיות כך.

      מחק
  2. גם אני חושב, שמשבר מסוג כזה מחזק את הקשרים, את הנאמנות, את ההבנה בחשיבותם וכן גם את האהבה, לעולם אין להתיחס אליה כאל "מובנה, נמצאת" וכו'
    כל הכבוד לך על התגייסותך לתפקיד קשה מאוד, שדורש [מידיעה אישית] תעצומות נפש גדולות.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה קשה מאד ואני מרגישה שלאחרונה אני פחות מצליחה בזה אבל ממשיכים הלאה כי זה המצב. מתחילה להרגיש את השחיקה הנוראית הזאת.

      מחק
  3. זה קשה, אבל נראה לי שאת עושה את זה ממש נכון. מקבלת את המציאות ומתמודדת איתה במקום להילחם בה.
    מחזיקה אצבעות.

    השבמחק
    תשובות
    1. מנסה להתמודד אבל כולנו נשחקים מאד וזה מתחיל לצאת לא טוב.תודה על העידוד.

      מחק

אם יש לכם מה לומר, פה המקום.

תקציר החודשים הקודמים.

קולטת כמה זמן נעלמתי מהבלוג. שיאים חדשים ולא ברור למה. אז מתקצרת לכם חצי שנה ככה:   1.       הקיץ הזה מופרע לגמרי. הספקתי כבר לטוס ליאש ...